Voorlezers gezocht!

Foto: Welschap Welzijn

Welschap Welzijn Heemskerk is op zoek naar vrijwilligers die gedurende een periode van 18 weken eenmaal per week een uurtje aan kinderen willen voorlezen.

Voorlezen heeft een positief effect op de ontwikkeling van kennis en vaardigheden die invloed hebben op het leren op school. Denk hierbij bv. aan het opbouwen van de woordenschat, het herkennen van letters, klanken en verhaalstructuren, kennis van de wereld, maar ook het plezier in lezen. Voorlezen is dus heel belangrijk. Maar als je zelf niet veel leest of moeite hebt met de Nederlandse taal kan dit lastig zijn. In Heemskerk is daarom het project ‘Heemskerk Leest Voor’ opgezet.

Heemskerk Leest Voor
In dit project worden kinderen van 2 tot en met 5 jaar 18 weken lang eenmaal per week een uur thuis voorgelezen door een vrijwillige voorlezer. Inmiddels hebben al zo’n 75 gezinnen en meer dan 40 vrijwilligers aan het project meegedaan!

Trainingsavond nieuwe vrijwilligers
Op maandag 3 april hebben we weer een trainingsavond voor nieuwe vrijwilligers. Vrijwilligers krijgen naast de training een lidmaatschap van de bibliotheek en een kleine onkostenvergoeding. Kijk voor de vacature op: www.welschapwelzijn.nl of op www.vwdoen.nl

Heemskerk Leest Voor! is een project van Welschap Welzijn en werkt samen met het consultatiebureau en Centrum voor Jeugd en Gezin én de bibliotheek IJmond Noord. Voor meer informatie en aanmelding als gezin of vrijwilliger van het project: Welschap Welzijn  – Tine Smits, Telefoon: 0251-207737 / 06-41331507  of via email: [email protected]