Hangjongeren Haydnplein Heemskerk krijgen huisbezoek van HALT

Foto: RTV-NH

Stichting Halt gaat huisbezoeken brengen aan de hangjongeren die al maanden overlast veroorzaken op het Haydnplein in Heemskerk. Halt doet dit in samenspraak met de gemeente Heemskerk.

(Bron: RTV NH)

Woordvoerder Eveline Huisman van de stichting laat aan mediapartner RTV-NH weten dat de ouders van de betrokken jongeren zeer binnenkort een brief ontvangen van de gemeente: “Daarin wordt aangekondigd dat een medewerker van Halt langskomt voor een gesprek met zowel de jongere als de ouders, om te kijken wat de oorzaak van de overlast is.”

Groepsdruk
Volgens Huisman gaat het om een harde kern van zes personen en een grote groep jongeren eromheen. “We merken dat groepsdruk vaak een rol speelt in dit soort zaken”, vertelt Huisman. “De Halt-medewerker gaat samen met de jongere en de ouders in gesprek hoe ze dit kunnen voorkomen in de toekomst.” Ze laat verder weten dat er ook gelet zal worden op de thuissituatie van de jongeren. “Stel dat er andere factoren zijn die een rol spelen, dan kunnen we ook doorverwijzen naar andere instanties als dat nodig blijkt te zijn.”

Gebiedsverbod
Vorige week voerde de gemeente ook al een gebiedsverbod in voor het Haydnplein vanwege de aanhoudende overlast door de groep jongeren.