Sierteelt en ‘horsepower’ uit Heemskerk

Foto: Leo Tillmans

HEEMSKERK – Op zaterdagmiddag werd door wethouder Frowijn uit Heemskerk een promotietruck onthuld. Bij een dergelijke truck is de link met ‘prik’ en kerstdagen snel gelegd, maar in dit geval gaat het om de promotietruck van de Heemskerkse kwekerijen en haar lelies.

Naast het pronkstuk op wielen kreeg ook de website www.uitheemskerk.nl haar digitale geboorte. Beide ter promotie van het initiatief ‘Uit Heemskerk’, waarin het ‘centrum voor de sierteelt’ en haar expertise worden geëtaleerd.

Heemskerk, centrum voor de sierteelt in bloemen en planten
Dagelijks komen er aanvragen binnen vanuit de hele wereld. Lelies worden getransporteerd naar Moskou en tulpen worden overgevlogen naar New York. Het tuinbouwconcentratiegebied, is naar eigen zeggen, uniek door alle expertise en innovatie die samenkomst nabij het Heemskerkerduin.

Kennis maken met één van de 22 deelnemers? Kijk dan even op Uitheemskerk.nl.